Bästa Tillskottet För Muskelökning

Hem » Blogg » Bästa Tillskottet För Muskelökning

Vi har jämfört alla kosttillskott där ute för att kora det bästa tillskottet för muskelökning i år. Vi har baserat vårt betyg på ett flertal olika kriterier.

Innan du längre ner hittar alla tester och listor av tillskott som hjälper din muskelökning så ska vi kika på den bästa produkten.

Sidan innehåller annonser

Core Whey Protein

Core Whey Protein

Om du vill boosta din muskelökning är detta produkten som är självklar.

Överlägset Bäst i TEST!! Se bästa pris
Muskelökning

Listor med bästa tillskotten

Vi har delat in våra jämförelser nedan i 3 unika listor. Ett för varje typ av tillskott dina muskler kan dra nytta av i ordningen vi tycker är viktigast.

Proteinpulver, kreatin och aminosyror (BCAA/EAA).

Se följande jämförelser ifall du specifik letar efter tillskott som ökar din muskelmassa eller i varje fall takten din muskelmassa kan skapas i.

Information om tillskott för att bygga muskler

Tillskott som primärt används av muskelbyggare eller bara människor som tränar i allmänhet behöver ingen närmare beskrivning. De hjälper kroppen på ett sätt eller annat med just att öka i muskelmassa.

Det finns 3 vanliga kosttillskott människor som tränar styrketräning använder sig av, vilka vi kommer lista i enskilda listor nedan.

Proteinpulver — Protein är den enskilt vanligaste byggstenen för någon som styrketränar, varför proteinpulver kommit att bli synonymt med styrketräning.

Kreatin — Kreatin är ett världens mest studerade kosttillskott för människor som försöker bygga muskler. Det leder, vid ett korrekt intag, till ökad muskelmassa, ökad hypertrofi, utökad uthållighet och mycket, mycket mer. Trots att kreatin är något som produceras av kroppen naturligt kan man maximera det genom att nyttja sig av ett tillskott.

EAA & BCAA — Aminosyror är minst lika viktigt som kreatin och proteinpulver när det kommer till muskelbygge. Detta då aminosyror bidrar till ökad proteinsyntes, varför det fungerar perfekt kombinerat med proteinpulver och en hälsosam kost i övrigt.

Glykogen — Glykogen är det bästa bränslet för dina muskler. Även om de kan utnyttja det mesta du äter som bränsle, är det bara glykogen inlagrat i muskelcellerna som duger när du tvingar dem att arbeta hårt. Ju mer intensivt du tränar ju mer glykogen behöver du fylla på med.

Varför ska man ta muskelökande tillskott?

Enkelt — för att öka mängden muskler man lägger på sig så fort som möjligt. Kreatin sägs vara det närmsta man kommer steroider samtidigt som man fortfarande bara nyttjar en produkt som är fullt naturlig.

När ska man använda muskelökande tillskott?

Muskelökande tillskott likt de i vår lista används oftast precis före eller efter ett pass. Det går även att dricka BCAA:er och EAA:er under passets gång i syfte att öka proteinsyntesen under träningens gång.

Personligen nyttjar jag som läser den här artikeln 5 g kreatin och en koffeintablett från Star Nutrition innan ett pass och en skopa proteinpulver (Whey-80) direkt efter passets avslut i syfte att maximera mängden näringsämnen som musklerna nyttjar.

Vilka är de bästa tillskotten för att bygga muskler?

Vi har jämfört alla kosttillskott vi rekommenderar för människor som tränar styrketräning och försöker bygga större muskler.

Bland proteinpulver anser vi Star Nutritions Whey-80 vara ett av de mest prisvärda proteinpulvrena på marknaden just nu.

Vi anser att alla som tränar bör inhandla ett bra proteinpulver.

Känner man sig extra seriös, då tar man steget och inhandlar BCAA- och EAA-tillskott, men även koffein eller valfri PWO för en extra kick innan och under passets gång. Det här är dock inget vi rekommenderar nybörjare till gymmet att göra.

Hur stor är effekten när du använder muskelökande tillskott?

Enorma. Förutsatt att din kost är korrekt i övrigt och att du följer ett program i gymmet som låter dig öka i styrka väldigt fort kombinerat med att du faktiskt göra ditt yttersta så lär du se stora resultat av muskelökande tillskott.

Kan muskelökande tillskott rekommenderas till alla som tränar?

Självklart! Ibland räcker det inte bara med att få i sig tillräckligt protein.

Hjälp till med proteinsyntesen också, och med kroppens naturliga skapande av kreatin till dina muskler.

Vart kan man köpa muskelökande tillskott i Sverige?

Vi föreslår att man köper tillskott för att bygga muskler hos Gymgrossisten och SvensktKosttillskott.se — det är namn på 2 grymma webbutiker där man kan hitta precis den typen av tillskott som krävs till rimliga priser.

Jag som skriver det här inlägget köper personligen majoriteten av mina träningstillskott hos Gymgrossisten då det är billigt, går fort och för att jag köpt andra artiklar och kosttillskott av butiken genom årens gång.

Fördelar med muskelökande tillskott

  • Hjälper dina muskler att öka i storlek mycket snabbare
  • Ett lagligt alternativ till anabola steroider
  • Bidrar till ökad proteinsyntes i dina muskler
  • Hjälper dig lyfta tyngre
  • Hjälper dig lyfta längre
  • Får dina muskler att se större ut
  • Gör att dina muskler suger åt sig mer vatten

Nackdelar med muskelökande tillskott

  • Kostar pengar
  • Ger dig mycket gaser i magen till en följd av allt extra protein du får i dig

Vanliga frågor – Muskelbyggning

Hur byggs muskler?

Muskler byggs upp på det sättet att du bryter ner muskelfibrerna när du tränar som sedan byggs upp igen och blir allt större.

Vilka är de vanligaste tillskotten för muskelbygge?

Proteinpulver, kreatin, aminosyror och glykogen är några ämnen som kan ge en bra boost vid muskelbygge.

Sammanfattning

Vi på Team Prokost rekommenderar alla att pröva träningstillskott i form av i varje fall proteinpulver men även kreatin ifall man börjar bli mer seriös med sin styrketräning.

En påse proteinpulver på 1 kg från Star Nutrition behöver inte kosta skjorta (159 kr), varför det inte kostar så mycket att komma igång ifall du är nyfiken.

Även kreatin är rätt billigt. 99 kr för en påse som innehåller 500 g kreatin (även den från Star Nutrition) är inte alls ett dåligt pris för ett tillskott som är bevisat att göra dina muskler betydligt större av styrketräning.

Vissa menar på att kreatin är det naturliga alternativet till anabola steroider. Det ökar genuint din prestation i gymmet.

Kom alltid ihåg att din kost är det enskilt viktigaste du har i ditt muskelbyggande. Muskelbygge handlar till 20% om träningen, 80% om kosten. Har du inte en ordentlig kost är det ingen idé att du ens styrketränar hårt än mindre letar efter tillskott på nätet som är tänka hjälpa dig att bygga större muskler.

Alla sorters träningstillskott är just det — ett tillskott. Alltså inte ett substitut för din kost i allmänhet, utan ett komplement till en hälsosam kost i övrigt.

Känner att ett tillskott kan hjälpa dig trots detta — ta då gärna en titt på listan ovan och lycka till i din jämförelse!

Viktigt: Kosttillskott ersätter inte en varierad kost, utan bör kombineras med en mångsidig och balanserad kost samt hälsosam livsstil. Överdosera ej.sttillskott bör ej användas som ett alternativ till en varierad och balanserad kost.

Skribent 

Faktakontroll – Andreas Börjesson

Skapad :

Uppdaterad :